… buď si začnou vymýšlet, anebo se vypaří. Takže to jako klient máte těžké v každém případě.
PŘÍBĚH PRVNÍ: Po necelých dvou letech nám přestala fungovat kuchyňská trouba. Když jsme se kvůli záruce probírali manuály k jednotlivým spotřebičům, s hrůzou jsme zjistili, že kromě nefungující trouby máme ještě jeden problém: namísto myčky značky Indesit – která figuruje ve faktuře kuchyňských spotřebičů – nám namontovali myčku značky Balay 🙈.
Vydáváme se do prodejny, kde jsme kuchyň koupili, s dotazem: Jak by se řešila případná záruční oprava naší myčky Balay, uvedené ve faktuře jako Indesit??? Šéf kuchyňského studia nás se zájmem vyslechl a ujistil, že Balay je daleko kvalitnější značka, než Indesit. Čímž však nezodpověděl naši otázku.
Navrhli jsme, aby se opravila faktura, a dostalo se nám ujištění, že Balay poskytuje na všechny spotřebiče záruku v délce 5 let. Ani to však nebyla odpověď na naši otázku, protože v naší faktuře je uvedena značka Indesit a nikoli Balay.
Dále jsme se postupně dozvěděli, že:
– fakturu opravit nelze
– Indesit je španělský výrobce stejně jako Balay
– Indesit je italský, nikoli španělský výrobce („každý se někdy splete“)
– Balay poskytuje na veškeré kuchyňské spotřebiče záruku 5 let („to vím jistě“)
– Balay poskytuje na veškeré kuchyňské spotřebiče záruku nikoli 5 let („to že jsem řekl?“), ale pouze 3 roky
– a nakonec návod, jak náš problém nejlépe vyřešit („modlete se, aby se vaše myčka nerozbila“). 🤣
PŘÍBĚH DRUHÝ: Chceme zakoupit nějaký košatý a rychle rostoucí keř. Přednesu naše přání prodavačce v zahradnictví, ale její nejapný výraz mluví jasnou řečí – nemá nejmenší ponětí, co by mi měla doporučit. Navrhuje, že se půjde poradit s kolegyní. Když se dlouho nevrací, vydám se ji hledat a najdu ji na druhém konci zahradnictví, jak zalévá palmy a dělá, že mne nezná. Oslovím další prodavačku, i ta se jde poradit… a za 15 minut ji nacházím, jak oprašuje v regálu květináče a dělá, že mne nezná… 😩