V případě, že máte tak mimořádné štěstí, že se vám podaří jednak najít na nějakou firmu fungující telefonický kontakt, a za druhé se přes chatboty proboxovat až k živému pracovníkovi, stále nemáte vyhráno. Neustále musíte mít na paměti, že pracovník na druhém konci drátu/světa má k dispozici nástroj, se kterým si neporadíte. Základní poučka zní, dávat si setsakramentský pozor, abyste mu pokud možno nepoložili dotaz, na který nezná odpověď (což je případ daleko častější, než by vás napadlo 😄), a on nezavěsil (což je případ daleko častější, než by vás napadlo 🤢).
My jsme si tohoto specifického způsobu komunikace užili vrchovatou měrou zcela nedávno, když jsme chtěli na Gran Canarii zakoupit hyper-super-extra-speciální lepidlo firmy Firestone, které se na Lanzarote nesežene. Naivně jsme se domnívali, že dopravit ho na druhý ostrov prostřednictvím firmy specializující se na přepravu mezi ostrovy, nebude nic složitého…
Další dva týdny nás přepravní firma emailem den co den informovala, že „PŘEVZETÍ ZBOŽÍ SE NEZDAŘILO“, bez jakéhokoli upřesnění proč. My mezitím celé dny trávili vytáčením čísla střídavě do celošpanělské centrály přepravní firmy a celošpanělské centrály hobby-marketu, ale ani na jednom z výše zmíněných čísel nedokázal NIKDO po mnoho dnů zodpovědět dotaz, proč se ty zpropadené kýble s lepidlem nedaří převzít a dovézt je na Lanzarote. Co naopak bravurně zvládali všichni – ZAVĚSIT 😠.
A pak, když už jsme ani nedoufali a kbelíky s lepidlem téměř odepsali, zvedla jednoho dne telefon dobrá víla, která nezavěsila a prozradila nám, že musíme přepravní firmě zaslat zplnomocnění k vyzvednutí zboží. Proč po nás tenhle zásadní dokument nepožadovali už při objednání přepravy, ani v žádném z dalších emailů, to ale netušila 🙈.