Letos v lednu banka Santander změnila podmínky našeho účtu, aniž nás o tom informovala a my to zjistili až z výpisu. Po několika stížnostech se ukázalo, že nás sice informovala, ale dopisem adresovaným do Chýně v Česku, přestože jsme od září loňského roku už několikrát žádali o změnu adresy do Arrecife. S Vr. jsme usoudili, že není jiné cesty než zjednat nápravu osobní návštěvou v příslušné pobočce. Vzhledem k výši zůstatku na účtu nás banka považuje za VIP klienty a proto se nás ujal zástupce ředitele pobočky. Po hodině strávené opravováním různých chybných údajů, jako je adresa, telefonní číslo, NIE (Número de Identificación Extranjero) a číslo rezidenční karty v interních systémech, nás pracovník zaskočil konstatováním, že naše adresa v Arrecife je už v systému uvedená od roku 2018, stačí tedy pouze vymazat tu českou.
MY: To je divné, tehdy jsme tady ještě nežili… jen pro kontrolu – je to Avenida Fred Olsen?
ÚŘEDNÍK: Ne, Calle Millares.
MY: Tam jsme nikdy nebydleli.
ÚŘEDNÍK: Nemůžu si pomoct, mám tady uvedenou adresu Calle Millares 96.
MY: Ale to je přece adresa této pobočky!
ÚŘEDNÍK: Vážně? Hmmm… půjdu se zeptat šéfa.
MY: (čekáme)…
ÚŘEDNÍK: (vracející se od šéfa) Víte, že jste měli pravdu? Opravdu je to tady.
Možná jsme ale prostě měli jen smůlu, protože pokud si banku Santander zadáte do vyhledávače, dozvíte se, že:
- v roce 2018 byla měsíčníkem Euromoney vyhlášena nejlepší západoevropskou bankou a časopisem The Banker nejlepší bankou ve Španělsku;
- v roce 2019 se banka umístila na první příčce celosvětového Dow Jones Sustainability Indexu a současně ji časopis Euromoney vyhlásil nejlepší bankou pro soukromou klientelu v Latinské Americe;
- v roce 2020 získala banka ocenění „Nejlepší banka pro soukromou klientelu ve Španělsku“;
- v oblasti nových technologií je Santander první bankou, která zavedla službu One Pay FX (technologie blockchain), umožňující klientům provádět rychleji mezinárodní transakce.